De weermannen waren het met elkaar eens en toch ook niet. Alle drie (tenminste, de drie apps die we bekeken) vertelden ons dat het langdurig zou gaan regenen vandaag, en ook nog een beetje onweer. Maar de één zei dat het pas ’s middags zou regenen, de ander voorspelde dat het heel ruim rond lunchtijd droog zou zijn en de derde had het over buien gedurende de hele dag.
We besloten
om niet het risico te nemen om ergens ver van de boot nat te worden en bleven
het grootste deel van de dag thuis. Een beetje in de kuip en in de stuurhut,
want tussen de buien door bleek het heerlijk warm.
Ik deed twee
wasjes in de wasmachine en droger. Super dat die dingen hier voor algemeen gebruik
zijn, maar thuis gaat het toch een beetje relaxter. Dan is het niet zo erg
wanneer het apparaat al een tijdje klaar is voor je ‘m leegt. Maar hier voel ik
toch een soort van druk, want stel je voor dat er iemand staat te wachten met
zijn/haar wasje. En de programma’s van de wasmachine en de droger duren
natuurlijk niet even lang. Ach, de timer
op de telefoon werkt prima en een paar keer heen en weer lopen in de
miezerregen is ook niet zo erg.
Van het beloofde onweer hebben we weinig gemerkt. Een donkere lucht, wat donderslagen in de verte, meer niet. Maar de dreiging was best serieus, waardoor een paar bruggen niet openden!
.jpg)
Aan het eind
van de middag kwam de zon en bleef het droog. We liepen nog een stuk langs het
kanaal: over het fietspad heen, via de rullbro naar de andere kant, en over een
gemaaid voetpad (geen idee wie dit heeft gecreëerd) en “onze” sluis weer terug.
Het was broeierig warm, dus daarna was het lekker om even te zwemmen.
.jpg)
Marit had de haren van haar grote hamster gekamd (hebben we twee jaar geleden samen gewonnen bij de AH in Nederhorst den Berg) en was helemaal klaar voor de wedstrijd Nederland-Zweden, wij moesten het doen met een mini-hamstertje. Maar het heeft gewerkt! We hebben de wedstrijd gezien maar niet luid gejuicht, want we zijn immers omringd door allemaal Zweden.....
.jpg)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten